Ana içeriğe atla

2021'den 2022'e Ne Götürmek İstiyorsun?

 2021 senesi nin son sabahı, son öğlesi, son öğleden sonrası ve akşamını geçireceğimiz bugün, şuan sen kendinle ve yaşamına ilgili ne düşünüyorsun? 

   Bir değerlendirme yapsan sana 2021 'den neler kalacak? Nelere iyi ki dedin? Hayatına giren kimler için, "iyi ki tanıdım, iyi ki arkadaşım, dostum,....." dedin, diyebiliyorsun? Keşkelerin neler, pişmanlıkların neler? Neleri kabul etmekte zorlandın, neleri kolayca kabul ettin? Neleri oldurmaya çalıştın, neler için, "Ben elimden geleni yaptım, bundan minim geri kalanını AKIŞA bırakıyorum" dedin, diyebildi ya da demek istersin? 

  Senin için bu yıl en zorlayıcı ne oldu? İlişkilerde mi, kariyerinde mi, ev yaşamında mı, finansal hayatında mı zorlandın? Zorlamanın nedeni neydi? Sana bağlı ı senin dışında olan nedenlerden mi?...... Tüm bunların muhakemesini yapabilmek  sana ne getirir? Ne kazandırır? 

   Bu yıl mutluluk ve başarı anlamında kendini nerede buldun? Neler sana mutluluk getirdi? Neler mutlu etti? "Mutlu olayım diye yapmıştım oysa olmadım" dediğin ne, neler var?

  Nerede kendini başarılı buluyorsun? "Ben başardım, başarabildim, başarılı oldum" diyebildin? 

   Güçlü özelliklerini, kör noktalarını, becerilerini, yeteneklerini, öğre me, iş yapma şeklini, değerlerini, duygularını, inançlarını, kalıplarını bu sene ne kadar keşfettin, yeniden fark ettin, bi daha bi daha farkındalık kazandın? 

  Ne neler için riske girdin, cesaret ettin, yaratma cesareti gösterdin? Seni riske girmeni ne engelledi? Konfor alanın senin için yeterince ödül, değer, kazanç, mutluluk, tatmin sundu mu? 

2021 için gelişimine ne olarak resim çizersin? Hangi metafor bu yıl ki seni yansıtır? Bu yıl en yoğun yaşadığın duygular ne ve bunun renginin simgesi ne? 

 Bu seneye dair misyonunu, hedeflerini ne kadar yaşayabildin? Yaşamak için neler yaptın ya da neler yapmadın? 

 Kendine dışarıdan baktığında kendinle ilgili be söylersin? Kulağına ne fısıldarsın? 

  Bugün başarı ve mutluluk kavramına senin için ne demek olduğunu yeniden düşünmek, irdelemek, araştırmak ister misin?

  2021'den 2022'e yanında, zihninde, kalbinde, bedeninde, ruhunda neleri taşıyacak, neleri bırakacak, neleri arttıracak, nelere yer açarak yeniyi yaratacaksın? 

   Kendine, sevdiklerine ne mesaj vereceksin? 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kendine Hak Gördüğünü Başkasına da Hak Görüyor musun?

     Bencil olmak !Bu hepinizden var.Kimse ben bencil değilim demesin.Hepimizde var bencillik.Bencillikten biri, önce ben sonra sen denen olumlu bencillik.İkincisi,sadece ben ve hiçbir zaman diğeri denmeyen olumsuz bencillik.Sanırım bu iki alanda kendimizi mutlaka göreceğiz.Hangi alanda olduğumuzu farkedeceğiz.    Herkesin kendisine şunu sormasını isterim:"ben kendim için bunu şunu istiyorum ,peki bunu en yakınlarımdan başlayıp hiç bilmediğim insanlara kadar isteyebiliyor muyum"diye.Kendimiz için her istediğimiz bir başkası için ihtiyaç,arzu,mutluluk,huzur olmayabilir.Ancak kendime hak diye görüyorsam oda,onlar da istiyorsa onunda olsun,onda da olsun diyebiliyorsam demek ki olumlu bencil taraftayım.    Toplu yaşamın içindeyiz.İster tek ,aileyle,evli,arkadaşla yaşayalım,apartman,müstakil ev olsun her gün toplu yaşamın içinde nefes alıp veriyoruz.Sadece kendi keyfini düşünüp,"benim tek eğlencem bu"gibi düşüncelerle kendine hak görüp diğerini düşünmeden bunu yapmak o

Nasıl Egoist Olunur?

      Hep ben ,benim,benim dediğim,benim ihtiyaçların,benim arzularım,......gider.Bu tür kelimelerle başlayan her cümle Ego,egoistlik kokar.Baş rolde sadece biz varızdır ,sadece biz.     Hep sahip olma duygusu ,hep en olma,önde olma duygusu tanıdık geliyor mu?İstediğimiz,ihtiyaclarımız için sorun çıkarmak,etrafımızda bulunan bireyleri zorlamak ,onları hiç düşünmemek.Sadece kendi hissetmek,yasamak,sahip olmak istediklerimiz için başkalarını alet etmek,sıkmak,üzmek,kırmak,onlara empati yapmamak.     Başkalarının gözündeki görüntümüz,düşüncedine,tskdirine önem vermek.Bun benlik duygusu için sadece kendimizi düşünmek,kenfimiz için yaşamak.     Sürekli karşındakinin,etrafındakilerden istemek,almak.Senin icin yapılan iyilikleri,güzellikleri değerli bulmamak,"yapmasaydın,etmeseydin "demek.     Sürekli kendi konforunu,luksunu,rahatligini,karnini,tstmsk istediği,sahip olmak istediği şeyler için yaşamak başkasının isteklerini,ihtiyaclarını görmemek.K endi mutsuzluğunu ile başkasını

Dikkat Et, Gözlerin,Beden Dilin Seni Ele Veriyor!

     Dikkat Et!Gözlerin,Bedenin Seni Ele Veriyor! Farkında mısın?        Ne kadar dışarıda ,birileri ile birlikteyken gülücükler dağıtalım,kahkahalar atalım bunların yalan olduğu dönük ,içi gülmekten gözlerden anlaşılıyor.Kahkaha ve gülücükler kestiğinizde duranlığınız sizi hemen ele veriyor.Mış gibi yaparak kendimizi bunlarn oluşturacağı enerjiye sokmak güzel ancak sırıtıyor üzerimizde,yalan olduğu,numara düğü anlaşılıyor.Çünkü içselleştiremiyoruz.O oluşturabileceği manevi ruhani etkiyi anlayarak,algılayarak keşfetmek,deneyimlemek üzere yapmıyoruz.O nedenle yaşayamıyoruz.Kalıcı olmuyor.Kalıcı olabilmesi ya da kendimizi bu moda sokabilmemiz için anlamamız,farkına varabilmemiz önemli.Yapmış olmak için yapmak,tavsiye ediliyor diye yapmak işte o söylenen kelebek veya balayı etkisi yaratır .    Hiç farkında değiliz karşımızdakinin kişiden hoşlanmadığınızın halde gülücük atsak da karşı taraf beden dilimizden,bir bakışımızdan,ses rengimizden anlıyor.Biz anlaşılmıyor sanıyoruz ancak gerçekt