Koçluk bireylere mevcutta oldukları farkındalık düzeyini yukarı tırmandırır.Yasam alanları içinde olan biten ne varsa birey koçluk seansı sırasında öyle bir etkileşime girer ki ,seansa getirdiği gündem üzerinde konuşurken kendini can kulağıyla duyduğu ve Koç'un kendisine yönelttiği güçlü sorularla olaya bakışı ,olay içindeki durumu ,konumu,tutumu,duygusu ,neler yapabilecekleri konusunda büyük bir farkındalık seviyesine ulaşır.
Koçluk bireye neyi,neleri fark ettiğini de fark ettirir.Gündemindeki konuya yeniden bağlanmasını sağlayarak gerçekte orada ne olduğunu yeniden şekillendirme ve beyin fırtınası ile daha iyi görmesini,ayrım yapabilmesine yardımcı olur.
Koçlukla farkındalık seviyesini yükselten birey özgüveninin yükseldiğini ,alacağı her karar ,yapacağı her seçim için kendine güvenebileğini ,başkalarının değil kendi doğru,inancı,felsefesiyle yapabileceğini ve bunların arkasında durabilecegini farkeder.Bir birey olduğu algısı ,keşfi oluşur.Ben ve Biz olmak arasındaki ayırımı keşfeder.Bu ikisini yeniden şekillendirebileceğini kendi ihtiyaçları,değerleri ve istekleri ile ne zaman,nasıl ,ne şekilde davranabileceğini farkeferek kendini ,yaşamını yönetme,sorumluluğu alma konusunda istekli ,azimli,gayretli olmaya başlar.
Kendi düşünceleriyle,inançlarıyla başkasının düşüncelerini,inançlarını ayrımını yapabilme becerisi kazanır.Farkındalıkla duygularını tanımlamayı ,tanımayı öğrenir.Duygularına daha çok kulak vermeye başlar.Kendi temel değerlerini fark etmeye başlar.Pek çok kararının ,seçimlerinin bunlarla bağlantısını keşfini yapar.
Kazandığı farkındalıkla zor durum olarak tanımladığı şeylerin üstesinden gelebileceğini,bunlar için yapabileceklerini,mevcutta sahip olduğu içsel,dışsal kaynaklarını güvenle ,cesurca kullanmaya başlayarak kendini yönetme becerisi geliştirir.
Ne zaman ,neyin kendisine huzur verdiğini,mutlu ettiğini daha çok ayırabilmeye başlar.Kimlerle birlikteyken huzurlu,mutlu kimlerle değil bunun karşılaşması ile çok rahat "hayır"demeyi öğrenir."Hayır "demek istediğinde güvenle kendini sabote etmeden "hayır "der .
Başkaları ne der ?'ı çok onemsedigini fark eden birey kazandığı yeni farkindalik düzeyiyle 'ben ne derim?'ı"yaşamaya ,sorgulamaya başlar.
Kazanılan farkındalık ile flu,bir sis tabakası,kara bir bulut olarak algıladığı şeylerin hiçte öyle olmadığını ,"yapamam,olmaz ....." dediği şeyler için kendini sahip oldufuaolduğu zihin yapısıyla engellediğini yapabileceğini,deneyebileceğini ,o deneyimi yaşamak için kendine izin verebileceğini keşfeder.Yaşamında "boşluk "olarak tarif ettiği,tanımladığı şeylerin artık kendisinde böyle bir duygu oluşturmadığını ,zamanla bunun dolmaya başladığını yaşar.Kendini daha değerli hisseder.Kendininvde bir birey olarak önemli olduğunu ,isteklerini,ihtiyaçlarını önemsemesi gerektiğinin farkındalığı ile kendine duyduğu saygı,sevgi artar.
Koçlukla farkındalığı,farkındalığın farkındalığını,neleri fark ettiğini yaşayarak bir doyuma ulaşır.
Koçluk bireye neyi,neleri fark ettiğini de fark ettirir.Gündemindeki konuya yeniden bağlanmasını sağlayarak gerçekte orada ne olduğunu yeniden şekillendirme ve beyin fırtınası ile daha iyi görmesini,ayrım yapabilmesine yardımcı olur.
Koçlukla farkındalık seviyesini yükselten birey özgüveninin yükseldiğini ,alacağı her karar ,yapacağı her seçim için kendine güvenebileğini ,başkalarının değil kendi doğru,inancı,felsefesiyle yapabileceğini ve bunların arkasında durabilecegini farkeder.Bir birey olduğu algısı ,keşfi oluşur.Ben ve Biz olmak arasındaki ayırımı keşfeder.Bu ikisini yeniden şekillendirebileceğini kendi ihtiyaçları,değerleri ve istekleri ile ne zaman,nasıl ,ne şekilde davranabileceğini farkeferek kendini ,yaşamını yönetme,sorumluluğu alma konusunda istekli ,azimli,gayretli olmaya başlar.
Kendi düşünceleriyle,inançlarıyla başkasının düşüncelerini,inançlarını ayrımını yapabilme becerisi kazanır.Farkındalıkla duygularını tanımlamayı ,tanımayı öğrenir.Duygularına daha çok kulak vermeye başlar.Kendi temel değerlerini fark etmeye başlar.Pek çok kararının ,seçimlerinin bunlarla bağlantısını keşfini yapar.
Kazandığı farkındalıkla zor durum olarak tanımladığı şeylerin üstesinden gelebileceğini,bunlar için yapabileceklerini,mevcutta sahip olduğu içsel,dışsal kaynaklarını güvenle ,cesurca kullanmaya başlayarak kendini yönetme becerisi geliştirir.
Ne zaman ,neyin kendisine huzur verdiğini,mutlu ettiğini daha çok ayırabilmeye başlar.Kimlerle birlikteyken huzurlu,mutlu kimlerle değil bunun karşılaşması ile çok rahat "hayır"demeyi öğrenir."Hayır "demek istediğinde güvenle kendini sabote etmeden "hayır "der .
Başkaları ne der ?'ı çok onemsedigini fark eden birey kazandığı yeni farkindalik düzeyiyle 'ben ne derim?'ı"yaşamaya ,sorgulamaya başlar.
Kazanılan farkındalık ile flu,bir sis tabakası,kara bir bulut olarak algıladığı şeylerin hiçte öyle olmadığını ,"yapamam,olmaz ....." dediği şeyler için kendini sahip oldufuaolduğu zihin yapısıyla engellediğini yapabileceğini,deneyebileceğini ,o deneyimi yaşamak için kendine izin verebileceğini keşfeder.Yaşamında "boşluk "olarak tarif ettiği,tanımladığı şeylerin artık kendisinde böyle bir duygu oluşturmadığını ,zamanla bunun dolmaya başladığını yaşar.Kendini daha değerli hisseder.Kendininvde bir birey olarak önemli olduğunu ,isteklerini,ihtiyaçlarını önemsemesi gerektiğinin farkındalığı ile kendine duyduğu saygı,sevgi artar.
Koçlukla farkındalığı,farkındalığın farkındalığını,neleri fark ettiğini yaşayarak bir doyuma ulaşır.
Yorumlar