"Çocuğum ders çalışmıyor ",ben olmasam ödev yapmayacak okumayacak,yazmayacak "diyen ebeveyn misiniz ?Acaba çocuklarımızın kendi sorumlul veriyor muyuz yeterince uklarını?Onların talebe olmalarına ne kadar fırsat sunuyoruz ?
Bir çocuğun talebe /öğrenci olması ne demek ?Her şeyden önce kime öğrenci denir?Öğrenci olmanın özellikleri,kriterleri var mı?Öğrenci neler yapar,neleri yapmaz?Kimdir öğrenci ?Bu tanımı yaptık mı? Neye göre değerlendiriyoruz?Sadece okula gidiyor olmak öğrenci yapar mı?
Öğrenci öğrenci olduğunu nasıl bilir?Nasıl olmalı örenci? olmasHangi Öğrencinindavranışları göstermeli?Neleri yapmalı,neleri yapmamalı?ıÖğrencinin öğrenciliği benimsemesi,"ben öğrenciyim ve öğrenci olarak şunları şunları yapmayı seçiyoruz"diyebilmesi için ne olması gerekir?
Öğrencinin olması ,yapması istenilen davranışlar aslında okuldaki ve öğrencinin disiplini ,belirli bir plan ve düzeni öğrenmesi,sistemin plan ve duzen içinde yürümesi için değil mi?Peki öğrenci bu rolü nasıl üstlenmeyi tercih etmeli ? Biçilmiş bir rol müdür ?Her çocuk o rolübbir giysi gibi üzerine giyip gereklerini kendi tercihi ile akışta yerine mi getirmelidir?
Öğrencilik kendiliğinden benimsenmesi gereken rol değil mi?
Bazıları öğrenciliği benimser.Gönüllüdür üzerine düşeni yapmaya ,isteklidir.Ders çalışmak,okula gitmek ona eğlence,oyun gibi gelir.aHiç sirgulamaz bile eden,o"neden kurallara uymak Nedensorundayım,neden ders çalışmak zorundayım,neden öğrenmek,okula gitmek zorundayım,...."diye.İçselleştirmis ve gönüllü olmuştur.Bazısı sevmez ama gereklerini yerine getirir.Bazısı ise hiç öğrencilikle alakası yoktur Sadece bedenen vardır,ruh gibidir görünmez bile,ne öğretmenlerinin ne de arkadaşlarının dikkatini çekmez,öyle gider gelir.Seb kaçar dersten,okulu sevmez,ders çalışmayı sevmez?Nedir çeken ve iten güç ?
Öğrenciye öğrenci olması için gerek öğretmenler get
Ksrvebeveynleri nasıl katkı sunabilir?Çok iyi şartlarda olup,her türlü imkana sahip olup başarılı olurken çok başarısız ogrencilikle,dersle alakası olmayabiliyor çocuğun.İmkwnsizliklar içinde çok azimli ,çok çalışkan olup başarı gösterebiliyor ,bunun yanında tamamen dersten,okuldan uzak olabilr nedir?Neden?Ne oluyorda bazısı öğrenciliğe gönüllü,istekli olurken bazısı istemez?Altında yatan psikolojik,kültürel ,zihinsel,ailesel nedenler neler?Ne kadarı öğrenciye ait ne kadarı okula,eğitimcilere,ebeveynlere ,çevreye ait?
Canı gönülden isyeyebilmeli mi?İsterse nasıl ister?Bunun için içsel ve dışsal motive edecek araçlar,kaynaklar neler?
Öğrencilik yaşam boyu devam eder,sürer denir ve hakikaten öyle.Akademik eğitim süresince not verilen sınavlara girilir ,ona göre sınıf çalışkanı ,birinci,ikinci,...olunur,belge verilir ,ortalama verilir,okul kazanılır ve başarılı kabul ediliriz.Okul hayatı bitince sınavlar biter sanırım ama hayat okulunda o sınavlar hiç bitmez,notlarda.Soru cevap,işaretlenen seçenekler,metin açıklamaları ,sözlü olmasa da hep birileri bize iş,özel ve sosyal hayatta sürekli puan verir.
Öğrenciliği sevimli hale getirmenin yolu var mı hem eğitim-öğretim süresi hem de hayat boyunca?Neden bitmeyen stres,sinir,kaygı,endişe,başarısızlık korkusu?Rekabet ve hırs nedir?
Öğrenciliğin anlamı ve değeri ne olmalı ki sevlim öğrenci olmayı hem çocuk ,hem ergen ,hem yetişkin halimizle?Nasıl bir anlam ve amaç olmalı ki motive versin?Öğrencilik seçilsin?Bunda rolümüz nedir?
Bir çocuğa öğrencilik nasıl anlatılmalı ki hayatı boyunca öğrenci olmayı,öğrenmeyi,keşfetmeyi ,bilgiyi istesin,sevsin,canı gönülden hareket etsin,seçim yapsın?Çocuklarımızın hayatını kolaylaştıralım derken
zorlaştırıyor ,bir şeylerden ,öğrencilikten nefret etmelerini mi sağlıyoruz?Aynı şeyi yetişkin hayatta,profesyonel yaşamda da nasıl var edebiliriz?
Öğrenciliğe gönüllü olunur mu,olunmalı mı?
Bir çocuğun talebe /öğrenci olması ne demek ?Her şeyden önce kime öğrenci denir?Öğrenci olmanın özellikleri,kriterleri var mı?Öğrenci neler yapar,neleri yapmaz?Kimdir öğrenci ?Bu tanımı yaptık mı? Neye göre değerlendiriyoruz?Sadece okula gidiyor olmak öğrenci yapar mı?
Öğrenci öğrenci olduğunu nasıl bilir?Nasıl olmalı örenci? olmasHangi Öğrencinindavranışları göstermeli?Neleri yapmalı,neleri yapmamalı?ıÖğrencinin öğrenciliği benimsemesi,"ben öğrenciyim ve öğrenci olarak şunları şunları yapmayı seçiyoruz"diyebilmesi için ne olması gerekir?
Öğrencinin olması ,yapması istenilen davranışlar aslında okuldaki ve öğrencinin disiplini ,belirli bir plan ve düzeni öğrenmesi,sistemin plan ve duzen içinde yürümesi için değil mi?Peki öğrenci bu rolü nasıl üstlenmeyi tercih etmeli ? Biçilmiş bir rol müdür ?Her çocuk o rolübbir giysi gibi üzerine giyip gereklerini kendi tercihi ile akışta yerine mi getirmelidir?
Öğrencilik kendiliğinden benimsenmesi gereken rol değil mi?
Bazıları öğrenciliği benimser.Gönüllüdür üzerine düşeni yapmaya ,isteklidir.Ders çalışmak,okula gitmek ona eğlence,oyun gibi gelir.aHiç sirgulamaz bile eden,o"neden kurallara uymak Nedensorundayım,neden ders çalışmak zorundayım,neden öğrenmek,okula gitmek zorundayım,...."diye.İçselleştirmis ve gönüllü olmuştur.Bazısı sevmez ama gereklerini yerine getirir.Bazısı ise hiç öğrencilikle alakası yoktur Sadece bedenen vardır,ruh gibidir görünmez bile,ne öğretmenlerinin ne de arkadaşlarının dikkatini çekmez,öyle gider gelir.Seb kaçar dersten,okulu sevmez,ders çalışmayı sevmez?Nedir çeken ve iten güç ?
Öğrenciye öğrenci olması için gerek öğretmenler get
Ksrvebeveynleri nasıl katkı sunabilir?Çok iyi şartlarda olup,her türlü imkana sahip olup başarılı olurken çok başarısız ogrencilikle,dersle alakası olmayabiliyor çocuğun.İmkwnsizliklar içinde çok azimli ,çok çalışkan olup başarı gösterebiliyor ,bunun yanında tamamen dersten,okuldan uzak olabilr nedir?Neden?Ne oluyorda bazısı öğrenciliğe gönüllü,istekli olurken bazısı istemez?Altında yatan psikolojik,kültürel ,zihinsel,ailesel nedenler neler?Ne kadarı öğrenciye ait ne kadarı okula,eğitimcilere,ebeveynlere ,çevreye ait?
Canı gönülden isyeyebilmeli mi?İsterse nasıl ister?Bunun için içsel ve dışsal motive edecek araçlar,kaynaklar neler?
Öğrencilik yaşam boyu devam eder,sürer denir ve hakikaten öyle.Akademik eğitim süresince not verilen sınavlara girilir ,ona göre sınıf çalışkanı ,birinci,ikinci,...olunur,belge verilir ,ortalama verilir,okul kazanılır ve başarılı kabul ediliriz.Okul hayatı bitince sınavlar biter sanırım ama hayat okulunda o sınavlar hiç bitmez,notlarda.Soru cevap,işaretlenen seçenekler,metin açıklamaları ,sözlü olmasa da hep birileri bize iş,özel ve sosyal hayatta sürekli puan verir.
Öğrenciliği sevimli hale getirmenin yolu var mı hem eğitim-öğretim süresi hem de hayat boyunca?Neden bitmeyen stres,sinir,kaygı,endişe,başarısızlık korkusu?Rekabet ve hırs nedir?
Öğrenciliğin anlamı ve değeri ne olmalı ki sevlim öğrenci olmayı hem çocuk ,hem ergen ,hem yetişkin halimizle?Nasıl bir anlam ve amaç olmalı ki motive versin?Öğrencilik seçilsin?Bunda rolümüz nedir?
Bir çocuğa öğrencilik nasıl anlatılmalı ki hayatı boyunca öğrenci olmayı,öğrenmeyi,keşfetmeyi ,bilgiyi istesin,sevsin,canı gönülden hareket etsin,seçim yapsın?Çocuklarımızın hayatını kolaylaştıralım derken
zorlaştırıyor ,bir şeylerden ,öğrencilikten nefret etmelerini mi sağlıyoruz?Aynı şeyi yetişkin hayatta,profesyonel yaşamda da nasıl var edebiliriz?
Öğrenciliğe gönüllü olunur mu,olunmalı mı?
Yorumlar